مقالات

شستن عروسک بافتنی

همانطور که می دانید اکثر کودکان بیشتر زمان خود را صرف بازی با عروسک های بافتنی مختلف و گوناگون می نمایند. زیرا بازی با عروسک ها، آن ها را به سمت دنیای خیالی خودشان هدایت می نماید. و قسمت هایی از شخصیت کودکان در بازی با عروسک ها شکل می گیرد. پس بازی مدام با این اسباب بازی ها هیچگاه آن ها را خسته نمی کند. اما باید توجه نمایید که عروسک هایی که طولانی مدت در اختیار فرزند شما هستند زود به زود آلوده و کثیف می شوند. پس شستن عروسک های بافتنی مسئله مهمی است که برای حفظ سلامت کودکان باید به آن توجه نمود.

از آنجایی که شست شو غیر اصولی و یا مدام ممکن است باعث آسیب به الیاف عروسک و نابودی آن شود، در این مطلب بهترین روش برای انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.

اهمیت شستن عروسک های بافتنی به صورت اصولی

به طور کلی، تمامی عروسک های پارچه ای و به خصوص عروسک های بافتنی اگر به صورت اصولی تمیز نشوند، به مرور زمان و آسیب به تار پارچه آن ها، عروسک از شکل اولیه خود خارج می شود. در واقع ممکن است رنگ آن کدر شده و تغییر حالت دهد. از این رو عروسک شما خیلی زود از بین می رود. شاید از خودتان بپرسید در چنین شرایطی چگونه می توان این اسباب بازی ها را بدون آسیب تمیز نمود؟

لازم است بدانید اولین نکته مهم برای شستن عروسک های بافتنی عدم استفاده از ماشین لباس شویی است. در اکثر مواقع هنگامی که شما از ماشین لباس شویی برای شست و شو این اسباب بازی ها استفاده می نمایید، طول عمر و ماندگاری عروسک ها به دلیل آسیب به بافت الیاف خیلی زود کم می شود. پس روش شست و شو دستی بهترین راهکار برای حفظ سلامت عروسک ها می باشد.

بیشتر بدانید
شست و شو عروسک دست ساز

شستن عروسک بافتنی

نحوه شستشو اصولی عروسک ها به روش دستی

  • اولین قدم قبل از شستن عروسک های بافتنی، توجه برچسب اطلاعات روش نگهداری است. با مطالعه این کاغذ به راحتی می توانید از انواع عروسک ها تا مدت طولانی نگهداری نمایید.
  • با در نظر داشتن مواردی که روی کاغذ هست، یک ظرف کوچک را آماده نمایید.
  • از آنجایی که آب گرم موجب شل شدن الیاف می شود، ظرف خود را از آب سرد پر کنید.
  • سپس آب سرد داخل ظرف را با شوینده ملایم و مناسب مخلوط نمایید. لازم است بدانید شوینده های قوی احتمال آسیب به عروسک ها را بالا می برد. پس از شوینده های بسیار ملایم برای آنجام اینکار استفاده نمایید.
  • حال برای شستن عروسک بافتنی، آن را درون ظرف قرار دهید. به طوری که کاملا در محلول شما قرار گیرد.
  • با کمی فشار دست قسمت های مختلف عروسک را به آرامی چنگ بزنید تا آلودگی ها از بافت پارچه خارج شود.
  • بعد از این کار یک ظرف را از آب تمیز پر کنید و با قرار دادن عروسک در آن، کف و آلودگی را پاک نمایید.
  • سپس با یک حوله تمیز تا حد ممکن آب جمع شده در عروسک را بگیرید.
  • و در مرحله آخر آن را در محل مناسبی برای خشک شدن قرار دهید.

شستن عروسک بافتنی

جمع بندی

از محبوب ترین اسباب بازی های امروزی، انواع عروسک ها می باشند. این محصولات دارای مدل های مختلفی هستند، اما از گذشته تا کنون نمونه های دست ساز از جذابیت و طرفداران بیشتری برخوردار بوده است. از آنجایی که عروسک های دستساز بسیار حساس تر از مدل های دیگر هستند، نگهداری آن ها دقت بیشتری می خواهد. و همچنین از به دلیل آنکه اکثر کودکان مدام با این اسباب بازی ها مشغول بازی هستند، این محصولات هرچند وقت یکبار نیازمند شستشو هستند. شما با استفاده از مطالب فوق می توانید شستن عروسک های بافتنی را به بهترین نحو انجام دهید. زیرا شست و شو اصولی تاثیر بسیاری در ماندگاری عروسک دارد.

بیشتر بدانید
شستن عروسک خزدار

البته کیفیت تجهیزات اولیه مصرفی و الیاف مورد استفاده نیز تاثیر بالایی در کیفیت این عروسک ها دارد. پس بهتر است فروشگاهی را برای خرید این محصولات انتخاب نمایید، که از بهترین لوازم برای ساخت عروسک ها استفاده می نماید. ما در دهکده بازیامی انواع عروسک های دست ساز را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان و کودکانتان ارائه می نماییم. هر یک از این عروسک ها برگرفته از شخصیت سازی ذهن کودکان است. از این هر کدام از آن ها دارای نام و شخصی مختص به خود هستند. و کودک از روز اول این اسباب بازی ها را با یک شخصیت مستقل پذیرفته و می تواند ارتباط بهتری با آن برقرار نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *