مقالات

لوازم عروسک بافی

لوازم عروسک بافی

عروسک بافی با قلاب یکی از هنر های قدیمی ژاپنی می باشد که با نام ” آمیگورومی ” شناخته می شود. این عبارت از ترکیب دو کلمه “ami” به معنای قلاب بافی یا بافتنی و “nuigurumi” به معنای عروسک الیافی، به وجود آمده است. و با استفاده از این هنر می توان عروسک های مختلفی را خلق نمود. و از آن ها برای بازی بچه ها و یا به عنوان عروسک های دکوری برای هدیه به عزیزان و یا تزیین اتاق استفاده نمایید. اگر به این هنر زیبا و خلق شخصیت های خیالی خود علاقه مند هستید، در ادامه بیشتر با آمیگورومی و لوازم عروسک بافی آشنا خواهید شد.

آیا قلاب از لوازم عروسک بافی یا آمیگورومی است؟

می دانید که روش های ساخت عروسک بسیار متنوع و منحصر به فرد هستند. در گذشته بیشتر عروسک ها با استفاده از پارچه و از طریق روش خیاطی تولید می شدند. اما امروزه روش های جدید بسیاری وجود دارد، که با استفاده از آن ها می توان عروسک های دست ساز فوق العاده ای را خلق نمود. یکی از این روش ها آمیگورومی یا عروسک بافی است. این روش با استفاده از قلاب انجام می گیرد. و کمی تا حدودی مانند هنر قلاب بافی می باشد. در واقع آمیگورومی تکنیک های بسیار بیشتری از قلاب بافی دارد. و با ورود به دنیای این هنر زیبا به راحتی با یک تیر دو نشان میزنید. دو هنر را به صورت یکجا می آموزید.

پس اولین و ضروری ترین لوازم عروسک بافی، قلاب می باشد.

بیشتر بدانید
انتخاب نخ عروسک بافی

لوازم عروسک بافی

دیگر لوازم مهم و ضروری برای شروع آمیگورومی

لازم است بدانید این هنر جذاب و منحصر به فرد، تنها به یک کاموا و قلاب احتیاج دارد. شما می توانید رنگ مورد علاقه کاموا خود را انتخاب نموده و با یک قلاب اولیه، کار خود را شروع کنید. البته هنر آمیگرومی به لوازم عروسک بافی جانبی دیگری چون: سوزن رفوگری یا جوالدوزی (سوزن هایی با سایز بزرگتر از سوزن های خیاطی)، الیاف، نشانگرهای شروع رج، و چشمهای ساده یا واشردار نیز نیاز دارد. در واقع شما با همین چند وسیله می توانید بهترین عروسک های دست ساز دنیا را با دست های خودتان خلق نمایید.

لوازم عروسک بافی، برای حجم دهی کدام است؟

بخش مهم دیگری که در هنر آمیگورومی وجود دارد، که با استفاده از آن عروسک بافته شده را حجم دهی می نمایند. در واقع مرحله پر کردن در آمیگورومی یک مرحله بسیار مهم است. زیرا در این هنر بر خلاف روش قلاب بافی که دو بعدی است، عروسک ها به صورت سه بعدی بافته می شوند. و باید با استفاده از یک الیاف پر شوند تا بتوان شکل ظاهری اصلی را به وجود آورد.

پس می توان گفت یکی دیگر از لوازم عروسک بافی، الیاف های مصنوعی هستند. این محصولات قیمت مناسبی در بازار مصرف برای شروع این هنر دارند. و همچنین فرم پذیری آن ها بسیار راحت است.

لوازم عروسک بافی

جمع بندی

عروسک بافی، یکی از هنر های قدیمی اما پرطرفدار است. زیرا با استفاده از آن می توان شخصیت های خیالی خود یا کودکانتان را خلق نمایید. همچنین می توانید هنر دستان خود را به عزیزانتان هدیه دهید.

بیشتر بدانید
آموزش بافت زنجیره در هنر بافت عروسک

مشخص است که شروع هرکاری نیازمند یکسری لوازم اولیه می باشد. از این رو در این مطلب لوازم مورد نیاز عروسک بافی و هنر آمیگورومی را به شما معرفی نمودیم. اگر علاقه مند به این هنر جذاب می باشید، همین حالا می توانید ویدئو های آموزشی بافت عروسک را از وب سایت بازیامی دریافت نماید.

با این ویدئو های آموزش، می توانید خالق بهترین ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *