مقالات

شستن عروسک خزدار

شستن عروسک خزدار

اکثر انسان ها از کودکی با انواع عروسک ها سروکار دارند. بسیاری از ما در دوران کودکی آن ها را در آغوش کشده و با آن ها بازی نموده ایم. می دانید که این اسباب بازی ها دارای انواع مختلفی می باشند. یکی از پرطرفدار ترین این محصولات، عروسک های بافتنی هستند. که این محصولات نیز در مدل های مختلف: پارچه ای، کاموایی، پولیشی، خزدار و دیگر انواع این چنینی تولید می شوند. اگر می خواهید که هرکدام از این عروسک ها در طولانی مدت برای استفاده و یا یادگاری سالم بمانند، باید به خوبی از آن ها مراقبت نمایید. یکی از روش های مهم برای نگهداری از این محصولات، نحوه شست و شو آن ها می باشد. از این رو در این مطلب نحوه شستن عروسک های خزدار را بررسی می نماییم.

شست و شو عروسک

نحوه شستن عروسک خزدار به صورت دستی

اگر می خواهید ماندگاری عروسک های شما در طولانی مدت بیشتر باشد، بهتر است این محصولات را به صورت دستی بشویید. شستن عروسک های خزدار نیز به این صورت باعث ماندگاری بیشتر آن ها می شود. و شما تا سالیان سال می توانید این عروسک ها را بدون کوچکترین آسیب نگهداری نمایید. برای شست و شو این محصولات با دست، باید به صورت زیر عمل نمایید:

  • قبل از شست و شو این عروسک ها باید قسمت هایی که دارای لکه های عمیق تر می باشد را شناسایی نمایید. سپس با استفاده از مخلوط 1 قاشق چایخوری سرکه سفید و آب که به عنوان لکه بر طبیعی عمل می نماید، لکه‌ها را پاک کنید.
  • همچنین برای حفظ رنگ و ظاهر خزها، در حین شست و شو باید از آب خنک یا با دمای معمولی استفاده کنید.
  • سپس با یک حوله آشپزخانه مواد و لکه‌ها را از روی عروسک خزدار پاک نمایید.
  • در مرحله بعدی شستن عروسک های خزدار، چند قطره از موادشوینده ملایم را با آب خنک داخل سینک بریزید. سپس محلول تمیزکننده را روی پارچه خزدار عروسک ماساژ دهید.
  • برای تمیزشدن عروسک، قسمت‌های مختلف آن را فشار دهید. این‌کار باعث ازبین رفتن کثیفی‌ها می شود. و همچنین برای خروج کف و آب از داخل عروسک کاربردی است.
  • در مرحله آخر عروسک خزدار را زیر آب روان بشویید. و سپس به وسیله کمی فشار آب آن را بگیرید. این مرحله را تا پاک و شفاف شدن کامل عروسک، چندین بار تکرار نمایید.
بیشتر بدانید
شست و شو عروسک دست ساز

خشک کردن عروسک 

بعد از انجام مراحل شست و شو مسئله مهم و موثر در ماندگاری عروسک ها نحوه خشک کردن آن ها است. بعد از شستن عروسک های خزدار ماندگاری رطوبت در آن ها موجب آسیب دیدن بافت الیاف آن ها می شود. همچنین نحوه خشک‌شدن عروسک روی ظاهر و کیفیت اولیه آن تاثیر دارد. از این رو بهتر است در سریع تریین زمان و بهترین روش آن ها را خشک نمایید.

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای خشک‌کردن عروسک خزدار، قراردادن آن درمجاورت هوای آزاد است. پس بعد از شستشو عروسک خزدار، آن را بیرون از خانه و درمعرض نورخورشید قرار دهید.

شستن عروسک خزدار

جمع بندی

عروسک ها جزو اسباب بازی های محبوب و کاربردی امروزه می باشند. که در بین مدل های مختلف آن، نمونه های دست ساز از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. و کودکان علاقه بیشتری به این اسباب بازی ها دارند. از این رو نگهداری و شست و شو عروسک های دست ساز به ویژه شستن عروسک های خزدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اینکار توصیه می شود که حتما از روش دستی استفاده نمایید. زیرا یکی از موارد تاثیر گذار در ماندگاری بافت این عروسک ها، نحوه شست و شو آن ها می باشد.

البته به جز نحوه مراقبت شما، کیفیت تجهیزات اولیه مصرفی و الیاف مورد استفاده نیز تاثیر بالایی در کیفیت این عروسک ها دارد. پس بهتر است فروشگاهی را برای خرید این محصولات انتخاب نمایید، که از بهترین لوازم برای ساخت عروسک ها استفاده می نماید.

ما در دهکده بازیامی انواع عروسک های دست ساز را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان و کودکانتان ارائه می نماییم. هر یک از این عروسک ها برگرفته از شخصیت سازی ذهن کودکان است. از این هر کدام از آن ها دارای نام و شخصی مختص به خود هستند. و کودک از روز اول این اسباب بازی ها را با یک شخصیت مستقل می پذیرد. و به راحتی ارتباط بهتری با آن برقرار می نماید.

بیشتر بدانید
شستن عروسک بافتنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *