مقالات

شست و شو عروسک دست ساز

شست و شو عروسک دست ساز

امروزه عروسک های دست ساز یکی از پرطرفدار ترین وسایل بازی برای کودکان و یا دکور اتاقشان می باشد. و اکثر کودکان بیشتر تایم خود را با این اسباب بازی های زیبا، تاثیرگذار و دوست داشتنی می گذرانند. پس طبیعتا در مدت زمان کمی کثیف می شوند. و از آنجایی که حفظ تمیزی و بهداشت وسایلی که کودک با آن بازی می نماید بسیار حائز اهمیت است، پس شست و شو عروسک دست ساز از مهم ترین مسائلی است که پدر مادر ها باید به آن توجه نمایند. زیرا کودکان مدام با این اسباب بازی ها در ارتباط هستند. و حفظ تمیزی این اسباب بازی ها در حفظ سلامت کودک شما موثر است.

توجه نمایید که عروسک های دست ساز در هنگام شست و شو نیاز به مراقبت بسیاری دارند. زیرا عدم توجه به این مورد باعث آسیب به عروسک شما می شود. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید، تا با نحوه صحیح شست و شو این اسباب بازی های محبوب بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بدانید: مزایا و تاثیرات بازی با عروسک های دست ساز

خری عروسک بافتنی

اهمیت شست و شو عروسک های دست ساز

قبل از آموزش روش صحیح شست و شو عروسک های دست ساز، بهتر است ابتدا با اهمیت انجام اینکار بیشتر آشنا شوید.

همانطور که می دانید، اکثر کودکان طبق عادت، عروسک‌ها و اسباب بازی‌های خود را مدام به سمت دهان می برند. در واقع این کار نشان‌دهنده روحیه کاشف آن ها و شناخت محیط پیرامونشان است. زیرا شناخت محیط اطراف از طریق حواس مختلف مانند دیدن، لمس ، شنیدن، بوییدن و چشیدن در بین کودکان بسیار متداول است. و هرچه کودکان ارتباط بیشتری با محیط اطراف خود داشته باشند، میزان یادگیری آن ها نیز افزایش می یابد.

بیشتر بدانید
شستن عروسک بافتنی

از آنجایی که عروسک ها از جمله اسباب بازی ها همیشه در دسترس هستند، پس شست و شو آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • شست و شو با ماشین لباس شویی

شست و شو عروسک های دست ساز با ماشین لباس شویی، روش مناسبی نیست. اما اگر عروسک شما آنقدر کثیف شده که شست و شو آن تنها با این روش پاسخگو است، می توانید با توجه به نکات زیر، عروسک دست ساز مدنظر را با ماشین لباس شویی بشویید.

    1. برای شست و شو این عروسک های بافتنی حتما از آب سرد استفاده کنید. زیرا آب گرم موجب نابودی آن ها می شود.
    2. اگر دستگاه شما دارای تنظیمات اتوماتیک می باشد، در بین گزینه های آن، شستشوی ملایم را انتخاب کنید.
    3. بهترین مواد شوینده برای شستن این عروسک ها، مواد شوینده ملایم مانند صابون است.
    4. برای خشک کردن این عروسک‌ها، گزینه خشک‌کن ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. زیرا خشک شدن آن ها در فضای باز و مدت طولانی باعث آسیب به بافت الیاف آن ها می شود.
  • شست و شو عروسک های دست ساز به صورت دستی

این روش کاربردی، بهترین روش برای شست و شو عروسک های دست ساز می باشد. با توجه به موارد زیر، این کار را به بهترین شکل ممکن و کمترین آسیب به عروسک خود انجام دهید.

    1. برای شست و شو عروسک دست ساز، ابتدا یک کاسه را با آب خنک پر کنید.
    2. سپس مقدار بسیار کمی از مواد شوینده ملایم را به آب اضافه کنید. ( بهتر است شوینده‌ مناسب برای پارچه های پشمی را انتخاب کنید. )
    3. در مرحله بعدی عروسک دست ساز را به آرامی در آب بگذارید و آن به آرامی چندین بار فشار دهید.
    4. سپس عروسک را چند بار در آب تمیز وارد کرده و فشار دهید تا مواد شوینده آن به‌طور کامل خارج شود.
    5. در مرحله آخر آن را آویزان کنید تا تمام آب آن خارج و در معرض هوا خشک شود.
بیشتر بدانید
شستن عروسک خزدار

شست و شو عروسک دست ساز

جمع بندی

عروسک ها جزو اسباب بازی های محبوب و کاربردی امروزه می باشند. که در بین مدل های مختلف آن، نمونه های دست ساز از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. و کودکان علاقه بیشتری به این اسباب بازی ها دارند. از این رو نگهداری و شست و شو عروسک های دست ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اینکار توصیه می شود که حتما از روش دستی استفاده نمایید. و حدالامکان شست و شو این اسباب بازی ها با ماشین لباس شویی را انجام ندهید. زیرا یکی از موارد تاثیر گذار در ماندگاری بافت این عروسک ها، نحوه شست و شو آن ها می باشد. البته کیفیت تجهیزات اولیه مصرفی و الیاف مورد استفاده نیز تاثیر بالایی در کیفیت این عروسک ها دارد. پس بهتر است فروشگاهی را برای خرید این محصولات انتخاب نمایید، که از بهترین لوازم برای ساخت عروسک ها استفاده می نماید.

ما در دهکده بازیامی انواع عروسک های دست ساز را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان و کودکانتان ارائه می نماییم. هر یک از این عروسک ها برگرفته از شخصیت سازی ذهن کودکان است. از این هر کدام از آن ها دارای نام و شخصی مختص به خود هستند. و کودک از روز اول این اسباب بازی ها را با یک شخصیت مستقل پذیرفته و می تواند ارتباط بهتری با آن برقرار نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *