مقالات

انتخاب عروسک دست ساز

انتخاب عروسک دست ساز

عروسک، یکی از کاربردی ترین اسباب بازی کودکان می باشد. از گذشته تا کنون، اولین وسیله بازی که اکثر دخترا و پسر ها با آن آشنا شده اند انواع عروسک بوده است. همانطور که می دانید این محصولات دارای انواع مختلفی می باشند. شخصیت های کارتونی، مدل حیوانات، عروسک های پارچه ای، کاموایی یا پلاستیکی و دیگر مدل های این چنینی از انواع مختلف عروسک ها می باشند. اما در بین همه ی این ها، یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین انواع عروسک ها در تمام زمان ها، عروسک های بافتنی می باشند. دلیل محبوبیت این محصولات، شخصی سازی آن طبق افکار و تخیلات سازنده، کیفیت و ماندگاری آن ها می باشد. از طرفی دست ساز بودن آن، حس خوبی را به شما منتقل می نماید. از این رو وجود حداقل یک عروسک دست ساز در دکور هر اتاقی لازم است. و شما با انرژی خود می توانید این موجودات بی جان را به یک دوست، همراه و یا یک موجود اثر بخش تبدیل نمایید. اگر قصد خرید و انتخاب عروسک دست ساز را دارید، توجه به یکسری نکات می تواند شما را در خرید راحت تر آن یاری نماید.

در این مطلب تمام نکات لام برای انتخاب بهترین عروسک بافتنی را بررسی می نماییم.

نکات مهم برای انتخاب عروسک دست ساز

  • توجه به کاربری عروسک

در مرحله اول، قبل از انتخاب عروسک دست ساز و مدل های مختلف آن، ابتدا باید کاربری آن را مشخص نمایید. موارد زیر برخی از کاربری های متداول عروسک ها می باشد.

    1. بازی کودکان
    2. استفاده از این محصولات به عنوان دکوری
    3. انتخاب عروسک دست ساز به عنوان سرکلیدی
    4. خرید عروسک برای هدیه به دیگران
    5. و….
  • قابلیت شست و شو

یکی از ویژگی های مهم برای انتخاب عروسک های دست ساز قابلیت شست و شو آن ها می باشد. زیرا اگر این محصولات را برای بازی کودکان خریداری نموده اید، جهت حفظ بهداشت و سلامت آن ها باید هر چند وقت یکبار آن را به صورت اصولی بشویید. زیرا عدم توجه به شست و شو اصولی عروسک ها، موجب از بین رفتن بافت و در نتیجه خراب شدن آن ها می شود.

بیشتر بدانید
بازی با عروسک دست ساز

بیشتر بدانید: شست و شو عروسک دست ساز

  • انتخاب عروسک دست ساز بر اساس سلیقه

با اینکه همه ی عروسک ها دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد می باشند، اما هنگام انتخاب عروسک دست ساز، به خصوص زمانی که آن را برای فرد دیگری خریداری می نمایید، بهتر است سلیقه فرد مورد نظر را در اولویت کار خود قرار دهید.

شما با توجه به روحیه فرزند، دوست، همسر و دیگر افراد نزدیک خودتان، می توانید مناسب ترین عروسک بافتنی را برای او انتخاب کنید.

  • جنس عروسک دست ساز

عروسک های دست ساز می تواند از جنس پارچه، خمیر، سیلیکون، پولیش، کاموا و دیگر موارد این چنینی باشد. و شما با توجه به سلیقه و کاربری آن می توانید هر یک از مدل های مذکور را خریداری و انتخاب نمایید. اما اگر به دنبال انتخاب عروسک بافتنی هستید، این محصولات معمولا از جنس کاموا هستند. و ظاهر کلی آن ها بسیار زیبا و بانمک است.

جمع بندی

به طور کلی انتخاب عروسک های دست ساز به عنوان یک اثر هنری، بسیار فوق العاده و منحصر به فرد است. این محصولات چه برای بازی کودکان و چه به عنوان هدیه، یک کالا با ارزش محسوب می شود. زیرا تمام حس، تخیل و ذوق سازنده به همراه این محصولات است.

اگر شما هم طرفدار عروسک های دست ساز و هنری هستید، می توانید از صفحه اصلی وب سایت بازیامی، انواع این محصولات را انتخاب و خریداری نمایید. محصولات دهکده بازیامی، همگی با توجه به دنیای فرضی کودکان و ذهن خلاق آن ها رج به رج بافته شده است. پس با خرید عروسک های دست ساز این مجموعه، می توانید در دنیای زیبای دهکده بازیامی شریک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *