مقالات

انتخاب نخ عروسک بافی

انتخاب نخ عروسک بافی

عروسک های دست ساز، یکی از جذاب ترین انواع عروسک ها می باشند. شما می توانید با هنر دست خود، هر یک از مدل های مختلف این محصولات را برای خود یا عزیزانتان به وجود آورید. هر یک از شما دارای سلیقه و انتخاب های مختلفی می باشید. به همین علت می توانید عروسک های مختلف با رنگبندی های گوناگونی را خلق نمایید. اما توجه نمایید، از آنجایی که هر یک از رنگ ها از نظر روانشناسی دارای ویژگی های خاصی هستند، توجه به یکسری نکات ریز در انتخاب نخ عروسک بافی موجب می شود تا شکل نهایی عروسک شما بسیار جذاب تر باشد.

در این مطلب می خواهیم، نکات مهمی که در انتخاب نخ مناسب برای بافت عروسک ها تاثیر گذار است را برای شما بررسی نماییم.

مهم ترین نکات برای انتخاب نخ عروسک بافی

با اینکه خرید و انتخاب نخ برای خلق انواع عروسک ها امری کاملا سلیقه است، اما توجه به یکسری نکات خاص، موجب جذابیت ظاهری بیشتر عروسک شما می شود. و در مواردی که شما قصد فروش عروسک های بافتنی خود را دارید، ترکیب رنگ برنده، موجب جذب مشتریان بیشتری می شود. پس با دقت به مطالبی که در این بخش بیان می شود توجه نمایید.

همانطور که می دانید زرد، آبی و قرمز سه رنگ اصلی ما هستند. سپس بقیه رنگ ها ترکیبی از این سه رنگ می باشند. شما با توجه به این موضوع و دایره ی رنگ های مکمل، و همچنین نکات زیر، می توانید چیدمان رنگ را در عروسک بافی برای خود مشخص نمایید.

  1. ابتدا باید رنگ اصلی عروسک خود را انتخاب کنید. سپس با یک سرچ ساده می توانید دایره ی بزرگی از رنگ های مکمل را بیابید. و از رنگ های مکمل برای ترکیب با رنگ اصلی استفاده کنید.
  2. نکته مهم بعدی، توجه به ترکیب رنگ انتخابی است. برای مثال سبز، از ترکیب زرد و آبی به وجود می آید. در این صورت رنگ اصلی باقی مانده قرمز است. پس قرمز و یا رنگ هایی که از قرمز در آن ها به کار رفته،گزینه مناسبی برای انتخاب نخ عروسک بافی در ترکیب با رنگ سبز است. برای مثال رنگ نارنجی که از ترکیب زرد و قرمز است را نیز می توان برای ست با رنگ سبز در بافت یک عروسک انتخاب نمود.
  3. پالت های رنگی بهترین گزینه برای راهنمایی انتخاب رنگ در انتخاب نخ عروسک بافی و ترتیب قرار گیری آن ها کنار یکدیگر است. زیرا این پالت ها بر اساس ویژگی های منحصر به فرد رنگ های مختلف به وجود آمده اند.
  4. در مواردی که رنگ خاصی را مد نظر دارید، با توجه به  روانشناسی رنگ ها می توانید ترکیبات فوق العاده ای برای قرار گیری در کنار یکدیگر انتخاب کنید. و یا حتی رنگ نخ ها را با توجه به روحیات افراد مختلف انتخاب نمایید.
بیشتر بدانید
4 روش کاربردی برای کاهش پایه کوتاه

جمع بندی

مواردی که در این مطلب بیان شد بسیار ساده اما تاثیر گذار هستند. این نکات، جزو مسائلی است که کمتر به آن توجه می شود، اما تاثیر بسیار زیادی در زیبایی عروسک شما و حتی میزان فروش آن دارد. پس می توان گفت به جز مهارت های قلاب بافی، انتخاب نخ عروسک بافی نیز جزو نکات کاربردی برای افراد حرفه ای است.

اگر به بافت عروسک های مدرن و خلاقانه علاقه مند هستید، می توانید از ویدئو های آموزش بافت عروسک در وب سایت بازیامی استفاده کنید. طراحی این عروسک ها کاملا خاص و منحصر به فرد می باشد. به صورتی که نمونه آن در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *