مقالات

انتخاب نخ و قلاب مناسب برای عروسک بافی

قلاب عروسک بافی

یکی از هنر های جذاب، دلنشین و البته پرطرفدار امروزی، عروسک بافی می باشد. امروزه بسیاری از افراد با استفاده از این روش، خالق شخصیت هایی هستند، که خود طراح و سازنده آن می باشند. با هنر بافتن عروسک شما می توانید ساعت ها حس خوب و آرامش را تجربه نمایید. با اینکه این هنر چند سالی است که بسیار پرطرفدار شده، اما ساخت عروسک با قلاب از قدیمی ترین هنر های دستی می باشد. به همین علت ارزش این عروسک ها بسیار بالاتر از نمونه های ماشینی این محصولات می باشد. در واقع عروسک های دست ساز با عشق، علاقه و حس خوب سازنده آن آماده می شوند. همانطور که می دانید هر هنر دست سازی، به یکسری ابزار و وسایل اولیه نیازمند است. از مهم ترین ابزار های این هنر، قلاب عروسک بافی و نخ مناسب آن می باشد.

کیفیت، ظرافت و زیبایی عروسک ها به غیر از مهارت شما به انتخاب صحیح ابزاری که استفاده می نمایید، بسیار وابسته است. به همین علت در این مقاله قصد داریم تا نکاتی که برای انتخاب قلاب و نخ مناسب عروسک بافی لازم است را بررسی نماییم. با استفاده از این نکات، شما می توانید خالق بهترین  ها باشید.

قلاب مناسب برای عروسک بافی چیست؟

برای عروسک بافی در ابتدا هر یک از شما با توجه به سلیقه خود طرح و یا الگویی را برای بافت عروسک انتخاب می نمایید. سپس با توجه به ابعادی که در نظر دارید، باید از نخ و قلاب مناسب استفاده کنید. حال شاید برایتان سوال باشد که چگونه می توان قلاب عروسک بافی و نخ مناسب آن را انتخاب نمود؟

بیشتر بدانید
بهترین آموزش ایجاد حلقه جادویی در عروسک بافی

پاسخ این است:

همانطور که می دانید نخ و قلاب های مختلفی در بازار برای بافت عروسک‌ها وجود دارد. معمولا روی نخ های مختلف، شماره قلاب مناسب درج شده است. که این شماره برای انتخاب قلاب عروسک بافی کارآمد است. اما در برخی موارد این روش خیلی اصولی نیست. زیرا فشار دست هنگام بافت و نحوه دستگیری قلاب برای افراد مختلفی که در زمینه عروسک بافی فعالیت می نمایند، متفاوت با یکدیگر است. به همین علت باید با یک روش اصولی تر قلاب و نخ متناسب با یکدیگر را انتخاب نمود. تا نتیجه نهایی بافت عروسک تمیز، مرتب و ظریف باشد.

چگونه قلاب عروسک‌بافی مناسب انتخاب نماییم؟

  • اولین مرحله در نظر داشتن شماره قلاب درج شده روی نخ های مختلف است.
  • سپس باید به روش دستگیری قلاب در دستان خودتان توجه نمایید.
  • افرادی که قلاب عروسک بافی را به راحتی در دستان خود می گیرند و فرآیند عروسک‌بافی را به صورت معمولی انجام می دهند، شماره قلاب درج شده روی نخ برای ان ها مناسب است.
  • اما افرادی که بافت آن ها برای ساخت عروسک های بافتنی از حد معمول سفت تر است، بهتر است یک سایز قلاب بزرگ تر از شماره درج شده روی نخ را تهیه نمایند. (البته این تفاوت اندازه باید بسیار جزئی باشد، و خرید قلاب خیلی بزرگ تر اصلا مناسب نیست.)
  • بالعکس افرادی که از حد معمول شل تر می بافند، باید از سایز قلاب کوچکتر از شماره قلاب درج شده روی نخ استفاده نمایند.
  • در نهایت اگر جزو افرادی هستید که به تازگی وارد دنیای عروسک بافی شده اید، سعی کنید قلاب را خیلی راحت در دستان خود بگیرید. در این صورت سایز قلاب درج شده روی نخ برای شما کاملا مناسب است.
بیشتر بدانید
لوازم عروسک بافی

جمع بندی

در مجموعه بازیامی شما به راحتی می توانید خالق بهترین ها باشید. با استفاده از آموزش های این مجموعه خیلی زود شما یک قلاب باف حرفه ای در زمینه عروسک بافی خواهید شد.

اگر به بافت عروسک های مدرن و خلاقانه علاقه مند هستید، می توانید از ویدئو های آموزش بافت عروسک در وب سایت بازیامی استفاده کنید. طراحی این عروسک ها کاملا خاص و منحصر به فرد می باشد. به صورتی که نمونه آن در هیچ کجای دیگر یافت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *