مقالات

عروسک بافتنی دخترانه

عروسک بافتنی دخترانه

عروسک بافی، یکی از فعالیت های خلاقانه و پرطرفدار امروزی می باشد. زیرا با این فعالیت علاوه بر تقویت هنر بافت، طراحی و ایده پردازی ذهن شما را نیز تقویت می نماید. زیرا شما برای خلق عروسک های جدید نیازمند یک الگو مناسب هستید. و این الگو از ایده های ذهنی شما و طراحی هایتان به وجود می آید. معمولا همه ی افراد در ابتدای کار چندین طرح های ساده را با مواد اولیه جزئی تولید می نمایند. اما به مرور زمان و با تجربه بیشتر، بافت عروسک‌های دستساز خود را تقویت نموده و با استفاده از رنگ‌ها و پارچه‌های متنوع و توجه به جزئیاتی همچون: موهای عروسک، لباس، چهره و غیره، طرح های جدید و فوق العاده تری خلق می نمایند. یکی از انواع عروسک های دست ساز که دارای مدل های بسیار متنوع و جذابی هستند، عروسک های بافتنی دخترانه می باشند.

این عروسک ها عموما دارای جزیات بسیار زیادی هستند که توجه به آن ها در هنگام بافت عروسک، موجب زیبایی بیشتر آن ها می گردد. به همین علت اکثر افرادی که مشغول فعالیت های عروسک بافی هستند، علاقه مند به بافت عروسک های دخترانه می باشند. اگر به دنبال کسب یک مهارت جدید هستید، پیشنهاد دهکده بازیامی به شما کسب آموزش بافت عروسک‌های دخترانه می باشد.

عروسک بافتنی دخترانه

ویژگی های عروسک های بافتنی دخترانه

تمام عروسک های دستساز و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آن ها را از سایر این محصولات مجزا می نماید. از این رو عروسک های بافتنی دخترانه نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که در طراحی و ساخت آن ها بسیار مورد توجه می باشد. مهمترین ویژگی‌های این عروسک‌های بافتنی عبارتند از:

  • طرح‌ها و الگوها: اکثر طرح‌ها و الگوهایی که برای ساخت این عروسک ها استفاده می‌شود، از اِلمان‌های زنانه، مثل گل‌ها، قلب‌ها، پروانه‌ها، حیوانات درون طبیعت و غیره الهام گرفته شده است. همچنین رنگ آمیزی آن ها اکثر با استفاده از رنگ‌های روشن و شاد می باشد.
  • لباس و آرایش: عروسک بافتنی دخترانه معمولا دارای لباس‌های زیبا و رنگارنگی اعم از مدل های مجلسی، عروس، لباس‌های روزمره و یا مدل های مخصوص جشن‌ها و مناسبت‌های خاص می باشند. همچنین، آرایش و موهای عروسک نیز با افزودن کمی جزئیات مانند: ماسک، رژلب، پیکسلی موجب تغییرات چشمگیری می شود.
  • اندازه و شکل: همانطور که می دانید همه ی عروسک‌ها معمولاً در اندازه‌های مختلفی طراحی می شوند. اما اندازه های کوچک که راحت و قابل حمل تر هستند، بیشتر برای بازی کودکان با عروسک تولید می شوند. اما تولید عروسک‌های بزرگتر نیز به عنوان دکوراسیون منزل یا هدیه به دیگران کاربرد دارد. همچنین علاوه بر اندازه، شکل عروسک نیز بسیار متنوع می باشد. برای مثال مدل های استوانه‌ای، بادامی، کروی و… از جمله اشکال مختلف عروسک ها هستند.
  • استفاده از جزئیات: همیشه توجه به جزئیات موجب زیباتر شدن ظاهر عروسک ها می شود. به عنوان مثال، اضافه کردن دکمه‌های چشم، چشمک‌های گرد، رشته‌های موهای بافتنی، صدف‌ها و جواهرات ساده موجب زیبایی هرچه بیشتر عروسک های بافتنی دخترانه می شود.
بیشتر بدانید
انواع عروسک دست ساز

عروسک بافتنی دخترانه

جمع بندی

اگر به هنر عروسک بافی علاقه مند هستید، یکی از بهترین گزینه های برای دیزاین قفسه های اتاق و یا هدیه به دیگران، عروسک های بافتنی دخترانه می باشد. زیرا این محصولات امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. و شما با توجه به روحیات و علایق خود می توانید طرح های متنوعی از این محصولات را به وجود آورید.

با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت بازیامی می توانید از ویدئو های آموزشی بافت عروسک بهره مند شوید. همچنین اگر قصد خرید عروسک های دست ساز را دارید، این مجموعه مدل های متنوعی از عروسک های دستباف را به شما عزیزان ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *