مقالات

انواع عروسک دست ساز

انواع عروسک دست ساز

بسیاری از کارشناسان روانشناسی کودک، بر این باورند که بازی، یکی از مهم ترین نیاز های هر کودکی می باشد. زیرا در این فعالیت ها، کودکان تجربه های جدید و مختلفی به دست می آورند. و این امر سبب پرورش و رشد آن ها نیز می شود. یکی از سرگرم کننده ترین نوع اسباب بازی ها از گذشته تا کنون، عروسک ها می باشند. این اسباب بازی های دوست داشتنی به کودکان کمک می کنند تا هنگام بازی با آن ها تجربه های جدیدی به دست آورند. از این رو انتخاب یک عروسک مناسب که کودک از بازی با آن لذت ببرد، مسئله بسیار مهمی است. یکی از پرطرفدار ترین این اسباب بازی ها، انواع عروسک های دست ساز هستند. که علاه بر ارزش هنری، از جذابیت ویژه ای برخوردار می باشند. ایده ساخت این عروسک ها معمولا برگرفته از تخیلات و علاقه مندی های کودکان می باشد. از این رو آن ها در هنگام بازی، ارتباط بیشتری با این اسباب بازی ها برقرار می نمایند.

در ادامه این مطلب با انواع عروسک های دست ساز و مزایا بازی با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: فواید و مزایا بازی با عروسک دست ساز

معرفی انواع عروسک های دست ساز

این اسباب بازی های پرطرفدار را می توان بر اساس معیار های مختلفی تقسیم بندی نمود. در این بخش برخی از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد این محصولات را بررسی می نماییم.

  • عروسک هایی با جنس های مختلف

یکی از مهم ترین ویژگی های این اسباب بازی ها که هنگام انتخاب عروسک دست ساز باید به آن توجه نمود، جنس آن ها می باشد. انواع عروسک های دست ساز معمولا پارچه ای، پولیشی، بافتنی و دیگر انواع این چنینی می باشد. که در بین همه ی این مدل ها، عروسک های بافتنی از زیبایی و حس فوق العاده تری بهره مند می باشند. و همچنین به دلیل لطافت و نرمی جنس این نوع عروسک ها، بازی با آن بسیار لذت بخش است.

  • طرح های متنوع و گوناگون

از آنجایی که انواع این اسباب بازی ها با بهره مندی از تخیلات کودکان ساخته می شود، تنوع بسیاری از این محصولات وجود دارد. در واقع طرح های مختلف انواع عروسک های دست ساز هیچ گاه تکراری نمی شوند. زیرا هر فردی دارای سلیقه و ذهنیت متفاوت از دیگران می باشد. که با کمک آن می تواند طرح های جدید و خارق العاده ای خلق کند. و این یکی از بهترین ویژگی های این اسباب بازی ها محسوب می شود. زیرا هر کودک بنا بر دلخواه خود، می تواند عروسک شخصی و منحصر به فرد خود را داشته باشد.

بیشتر بدانید
فواید عروسک بافی

خرید عروسک فانتزی

  • کاربرد های مختلف انواع عروک های دست ساز

از دیگر ویژگی های که می توان با توجه به آن، این اسباب بازی ها را تقسیم بندی نمود، کاربرد های مختلف عروسک های بافتنی می باشد. با اینکه ذاتا عروسک وسیله ای برای بازی کودکان است، اما گاهی این اسباب بازی ها آنقدر زیبا و فوق العاده هستند، که بسیاری از افراد از آن ها به عنوان دکوری نیز استفاده می نمایند. در واقع شما با چند عروسک بافتنی ساده، می توانید یک دکور زیبا و مینیمال برای اتاق کودکتان طراحی نمایید.

  • توجه به جنسیت

امروزه اکثر اسباب بازی ها و به خصوص انواع عروسک های دست ساز بدون توجه به جنسیت کودکان تولید می شوند. زیرا اکثر تولیدکنندگان بر این باورند که کودکان باید بتوانند با اکثر اسباب بازی ها ارتباط برقرار کنند. و هیچ کدام از وسایل بازی به طور ذاتی دخترانه و یا پسرانه نیستند. به جز برخی مدل و طرح ها که کاملا طرح دخترانه و یا پسرانه دارند، مابقی آن ها طوری طراحی می شوند که هم مورد پسند دخترها باشد و هم پسرها. هم چنین تمام کودکان چه دختر و چه پسر می توانند در حین بازی، عروسک و یا اسباب بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این صورت فرزند شما از کودک ارتباط صحیح با جنس مخالف خود را می آموزد. و همچنین جهان پیرامون خود را راحت تر می شناسد. و این امر به بهبود روابط اجتماعی او در بزرگسالی بسیار کمک می نماید.

کلام آخر

دهکده بازیامی با توجه به تمام موارد فوق الذکر خاص ترین عروسک های دست ساز را برای تمام کودکان با سلایق مختلف طراحی و تولید می نماید. شخصیت های عروسک های این مجموعه خیالی و منحصر به فرد هستند. در واقع هرکدام از آن ها دارای اِلمان و ویژگی خاص خود می باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی تمام این محصولات را مشاهده و انتخاب نمایید.

بیشتر بدانید
عروسک بافتنی

همچنین اگر به تولید این محصولات هنری علاقه مند می باشید، می توانید فیلم های آموزشی بازیامی را خریداری، و با استفاده از آن شخصیت خیالی و منحصر به فرد خود را بسازید. دستور بافتن عروسک ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *