مقالات

عروسک دست ساز ایرانی

عروسک دست ساز ایرانی

همانطور که می دانید، کشور ایران از گذشته های دور به صنایع دستی و ساخت محصولات دست ساز معروف بوده است. زیرا این محصصولات به غیر از زیبایی، جذابیت و متریال با کیفیت، به دلیل هنری که در آن ها به کار رفته است از ارزش بالایی برخوردار هستند. همچنین تک تک محصولات دست ساز با علاقه و انرژی مثبت سازنده آن به وجود می آیند. و افرادی که این محصولات را خریداری می نمایند، همیشه حس فوق العاده ای نسبت به انتخاب خود دارند. امروزه با وجود ماشینی شدن اکثر تولیدات، محصولات دست ساز از جایگاه بسیار خوبی بهره مند هستند و این امر نشان دهنده پیشرفت این حرفه و بالا رفتن درک مردم نسبت به ارزش این محصولات است. در بین کالاهای مختلفی که در بازار مصرف وجود دارد، عروسک های دست ساز ایرانی بسیار پرطرفدار هستند.

بسیاری از افراد این نوع عروسک ها را برای یادگاری و زیبایی بیشتر دکور خود استفاده می نمایند. برخی از آن ها نیز برای بازی کودکان خریداری می شود. و برخی دیگر از این محصولات به عنوان عروسک کادویی استفاده می نمایند. در هر صورت خرید و استفاده از این محصولات کاربردی، انتخابی هوشمندانه و درست است. اگر شما هم به هنر های دستی و ساخت عروسک های مختلف و یا خرید آن ها علاقه مند هستید، به ادامه مطلب توجه نمایید.

عروسک دست ساز ایرانی

خرید عروسک های دست ساز ایرانی

هنگامی که نام عروسک به گوش شما می خورد، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می نماید، نوعی اسباب بازی کودکان است. اما لازم است بدانید این محصولات دارای انواع مختلفی هستند. و این امر موجب شده تا کاربری آن ها چیزی بیشتر از بازی های کودکانه باشد. عروسک های دست ساز نیز از ای قاعده مستثنی نیستند. و با استفاده از متریال های مختلفی به وجود می آیند. یکی از متداول ترین نوع آن ها، عروسک های بافتنی هستند. که توسط کاموا و قلاب به روش های خاصی بافته می شوند. و افراد مختلف از آن ها به عنوان عروسک دکوری برای تزئین فضای دوروبر خود استفاده می نمایند. همچنین گزینه خوبی برای هدیه به عزیزان و یادگاری می باشد. پس اگر به دنبال یک دکوری مناسب و یا یک هدیه ی ماندگار هستید، عروسک های دست ساز ایرانی گزینه مناسبی برای شما هستند.

بیشتر بدانید
عروسک در فنگ شویی

آموزش بافت عروسک های دستساز مختلف

در بین شما قطعا افرادی هستند که به هنر عروسک بافی و خلق شخصیت های جدید بسیار علاقه مند می باشند. این افراد از ساخت شخصیت های ذهنی و تفکرات خود با دستان خودشان بسیار لذت می برند. همچنین بسیاری از آن ها از این طریق ارتباط خود را با فرزندانشان نزدیک تر می نمایند. در واقع با استفاده از این هنر وارد دنیای تخیلی و ذهنی کودکشان می شوند. و با استفاده از توصیفات آن ها، شخصیت مورد علاقه کودکشان را خلق می نماید. در واقع ساخت عروسک های دست ساز ایرانی در هر سن و شرایطی، موجب افزایش انرژی و روحیه افراد مختلف می شود.

اگر به یادگیری این هنر فوق العاده علاقه مند هستید، دهکده بازیامی به شما کمک می نماید، تا با استفاده از ویدئو های آموزشی بافت عروسک و مطالعه جزوه های نحوه ساخت عروسک های بافتنی، شخصیت های مد نظر خود را خلق نمایید. و همچنین وارد دنیای خیالی فرزندانتان شوید.

عروسک دست ساز ایرانی

جمع بندی

عروسک بافی، یکی از هنر های قدیمی اما پرطرفدار است. زیرا با استفاده از آن می توان شخصیت های خیالی خود یا کودکانتان را خلق نمایید. همچنین می توانید هنر دستان خود را به عزیزانتان هدیه دهید.

اگر قصد خرید عروسک دست ساز و یا آموزش ساخت آن ها هستید، با وب سایت دهکده بازیامی همراه باشید. این مجموعه خاص ترین عروسک های بافتنی را به شما عزیزان ارائه می نماید. همچنین با جدید ترین متد روز، آموزش ساخت آن را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

بیشتر بدانید
عروسک برای هدیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *