مقالات

عروسک در فنگ شویی

عروسک در فنگ شویی

فنگ شویی در لغت به باد و آب ترجمه می‌شود و نماد ابرهای بین آسمان و زمین به‌عنوان راه ارتباطی بین انرژی‌های آسمانی و زندگی زمینی است. و در فرهنگ چینی، یک ایده برای ایجاد انرژی مثبت در زندگی روزمره می باشد. در واقع به مجموعه از آموزش و مهارت هایی که برای چیدمان صحیح اشیا در هر محیطی، در فرهنگ چینی وجود دارد، فنگ شویی گفته می شود. افرادی که از این آموزش ها در زندگی خود استفاده می نمایند، در تلاش هستند تا انرژی مثبت را در خود و زندگی آزاد نمایند. یکی از اِلمان های تاثیر گذار در این آموزش ها عروسک است. در واقع نقش عروسک در فنگ شویی برای ایجاد انرژی مثبت اتاق فرزندانتان بسیار حائز اهمیت است. در صورت استفاده از عروسک ها به عنوان دکور در جای مناسب اتاق، جریان انرژی خاصی از نظر فیزیکی، احساسی و معنوی، به محیط می بخشید.

بیشتر بدانید
عروسک بچه گانه

برای آشنایی بیشتر با فلسفه فنگ شویی و نقش آن در چیدمان عروسک ها به ادامه مطلب توجه نمایید.

عروسک در فنگ شویی

تاثیر عروسک در فنگ شویی اتاق خواب کودک

  • یکی از مهم‌ترین اهداف و اصول در فنگ شویی، مقابله با بی‌نظمی است.
  • عروسک در فنگ شویی نشان‌دهنده پنج عنصر عمل فلسفی آسیایی هستند. در واقع اعتقاد بر این است که ایجاد تعادل بین دنیای درونی و دنیای بیرونی باعث آرامش درونی خواهد شد.
  • بیشتر عروسک هایی که در این مهارت استفاده می شوند، دستساز هستند. از این رو در حالت کلی انرژی مثبت و فوق العاده ای را به همراه دارند. زیرا این محصولات با علاقه و توجه سازنده به وجود آمده اند.
  • عروسک های دست ساز در این فرهنگ چینی ( که زمین، آتش، فلز، چوب و آب را به تصویر می‌کشند) در ابتدا به‌عنوان عروسک بازی برای کودکان ساخته شدند. اما به‌تدریج بسیاری از بزرگسالان نیز جذب آن شده و از عروسک در فنگ شویی محیط اطراف خود استفاده کردند.

عروسک های نماد عناصر مختلف در فرهنگ Feng Shui

همانطور که در بخش قبلی بیان نمودیم، عروسک هایی که در فنگ شویی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا از 5 عنصر فلسفی آسیایی برگرفته شده اند. این 5 عنصر به شرح زیر می باشند.

  1. عروسک عنصر آتش: این عروسک شکوه و موفقیت زندگی، هاله فرد، شهرت و احترام از سوی همسالان را ترویج و افزایش می‌دهد.
  2. عروسک عنصر چوب: عروسک Wood Wakashi یاهمان عنصر چوب، برای ثروت و منافع مالی و همچنین شادی و رفاه مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. عروسک عنصر آب: اهداف زندگی، کارهای روزمره و حرفه یک فرد همگی از عروسک عنصر آب تاثیر می گیرند.
  4. عروسک عنصر فلز: این عروسک بخش‌هایی از زندگی که مربوط به کودکان و دوستان است، را هماهنگ و پشتیبانی می نماید.
  5. عروسک عنصر زمین:  زمینه‌هایی از زندگی که با مشارکت و دانش سروکار دارند را افزایش می‌دهد. در واقع انرژی این عروسک‌ها به صاحب خود کمک می‌کند تا به کاوش عمیق درونی دست یابد و شهود خوب را تمرین کند.
بیشتر بدانید
بازی با عروسک دست ساز

تاثیر عروسک های دستساز در فرهنگ فنگ شویی

هر یک از عروسک های نماد 5 عنصر فلسفی آسیایی می تواند جزو نمونه های دست ساز این محصولات باشد. در واقع عروسک بافتنی یا همان دست ساز، خود به تنهایی می تواند نشر دهنده انرژی طبیعت باشد. زیرا سازنده با استفاده از تخیلاتی و انرژی درونی خود، شخصیتی را خلق می نماید. و این کار در مدت طولانی با حوصله و دقت فراوانی انجام می شود. از این رو محصول نهایی از ارزش و انرژی مثبت فراوانی برخوردار است. تصور آنکه عروسک دست شما با زحمات فرد دیگری و بر اساس خواسته های شما طراحی و تولید شده است، خود انرژی خاصی به شما می بخشد. پس استفاده از آن در دکوراسیون اتاق نیز می تواند در تکثیر انرژی مثبت فضا بسیار تاثیر گذار باشد.

خرید عروسک دست ساز برای فنگ شویی اتاق

امروزه افراد زیادیطرفدار استفاده از فرهنگ فنگ شویی در محیط خانه خود برای جذب انرژی مثبت هستند. همچنین استفاده از این فرهنگ برای اتاق خواب کودکان بسیار رواج دارد.  درواقع نکات بسیاری در فنگ شویی ایده‌آل اتاق کودک تاثیر گذار است. و در بین همه ی آن ها نمی‌توان نقش عروسک در فنگ شویی را نادیده گرفت. چیدمان و یا بازی با عروسک دست ساز در فنگ شویی برای جذب ثروت و قدرت تاثیر بسیار تاثیر گذار است. همچنین این محصولات برای بهبود سلامت عاطفی کودکان در اتاق خواب‌شان نیز استفاده می‌شود.

برای خرید عروسک دست ساز، با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت بازیامی، می توانید انواع آن را مشاهده و خریداری نمایید. همچنین اگر دوست دارید تا خود عروسک هایتان ساخت دست شما باشد، با استفاده از فیلم های آموزشی عروسک دست ساز دهکده بازیامی در مدت زمان کوتاهی می توانید خالق بهترین ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *