مقالات

راهنمای خرید عروسک

اکثر شما نمی دانید که انواع اسباب بازی ها از جمله عروسک ها چقدر می توانند در شکل گیری شخصیت یک کودک موثر باشند. از این رو ممکن است دقت کافی در هنگام خرید عروسک ها نداشته باشید. اما لازم است بدانید انواع عروسک در ضمیر ناخودآگاه کودک و در نتیجه در شکل گیری شخصیت او تاثیر بسیاری دارد. زیرا یک کودک زمان زیادی را با اسباب بازی های خود می گذراند. و تمام عواطف و احساسات خود را به آن نشان می دهد. پس لازم است تا هنگام خرید این محصولات موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا بهترین عروسک را انتخاب نمایید. از این رو در این مطلب نکاتی در خصوص راهنمای خرید عروسک را بیان می نماییم.

هر آنچه در راهنمای خرید عروسک ها باید بدانید

مدل های عروسک

  • انتخاب عروسک بی خطر

از آنجایی که کودکان در سنین مختلف به بازی با عروسک ها می پردازند، پس باید مدلی را انتخاب نمایید که برای آن ها خطر آفرین نباشد. برای مثال خرید عروسک های خزدار برای نوزادان و یا کوکان زیر 4/5 سال توصیه نمی شود. چون کودک شما هنوز درک بالایی از استفاده ی درست اسباب بازی ها ندارد. و همچنین در این سنین برای شناخت اشیا آن را در دهان خود می برند. و پرز عروسک ها ممکن است برای آن ها خطر آفرین باشد. همچنین عروسک های پلاستیکی نیز دارای نقاط تیزی هستند که اگر کودک بی هوا از آن استفاده نماید، موجب بروز آسیب می گردد.

بیشتر بدانید
فواید عروسک بافی

در بین تمام مدل ها، عروسک های دست ساز، جزو محصولات کم خطر و دوست داشتنی برای کودکان هستند. و شما می توانید از این مدل ها برای بازی فرزندانتان تهیه نمایید. پس یکی از مهم ترین راهنما های خرید عروسک، توجه به بی خطر بودن این اسباب بازی ها می باشد.

  • راهنمای خرید عروسک: توجه به جنسیت کودکان

با اینکه بازی با عروسک های مختلف ذاتا دارای جنسیت خاصی نیست، اما در بیشتر مواقع دختر ها بازی با عروسک دست ساز فانتزی را بیشتر می پسندند. و برعکس پسرها بازی با عروسک های رنگی رنگی و فانتزی را زیاد دوست ندارند. پس نکته بعدی در راهنمای خرید عروسک ها، توجه به جنسیت کودکان است. و باید عروسکی را خریداری نمایید که برای کودک شما جذابیت کافی داشته باشد.

  • خرید عروسک با توجه به سن کودکان

کودکان در هر سن و شرایطی بازی با عروسک های خاصی را می پسندند. برای مثال عروسک های کوچک و بند انگشتی برای کودکان زیر 4 سال جذابیت دارد، اما بعد از آن با بالارفتن سن عروسک هایی با امکانات بیشتری را می پسندند. مثلا دختر بچه های دبستانی عروسک هایی که شعر و یا آواز می خوانند را بسیار دوست دارند. و پسر ها در همان سن عروسک هایی را می پسندند که ویژگی های حرکتی خاصی دارند. مثلا با یک دکمه عروسک دست خود را تکان دهد و یا دیگر امکانات این چنینی.

در بین تمام آن ها عروسک های بافتنی همیشه مورد پسند تمام سنین هستند. چون نه تنها برای بازی بلکه به عنوان دکور نیز بسیار کاربردی می باشند. این عروسک ها را می توان از کودکی تا همیشه به عنوان یک یادگاری حفظ نمود. مخصوصا اگر شما خودتان این اسباب بازی ها را برای کودکتان درست کنید.

بیشتر بدانید
عروسک بافی

برای یادگیری چگونگی ساخت عروسک دست ساز وارد قسمت ” دستور بافتن عروسک ها ” شوید.

راهنمای خرید عروسک

جمع بندی

در این مطلب به طور جامع نکات مهم در راهنمای خرید عروسک را بررسی نمودیم.

لازم است بدانید در بین عروسک های مختلفی که در بازار وجود دارد، امروزه عروسک های دست ساز از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشند. این محصولات دارای کیفیت و طرح های فوق العاده ای می باشند. و تا مدت ها می توان از آن ها استفاده نمود. از این رو جزو عروسک های محبوب و پرطرفدار شناخته می شوند. زیرا شما تنها یکبار هزینه می نمایید، اما تا مدت زمان طولانی این محصولات ماندگار خواهند بود. از دیگر ویژگی هایی که این محصولات را به یک محصول پرطرفدار و مناسب تبدیل نموده است، آن است که این محصولات برگرفته از شخصیت و کاراکتر های خیالی کودکان است. از این رو فرزند شما ارتباط بیشتری با این محصولات برقرار می نمایند.

برای خرید عروسک دست ساز، با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت بازیامی، می توانید انواع آن را مشاهده و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *