مقالات

فواید عروسک بافی

فواید عروسک بافی

هنر بافندگی، یکی از هنر های جذاب و متداول می باشد. با این هنر شما می توانید خالق تمام رویا و خلاقیت های ذهنی خود باشید. از لباس گرفته تا انواع لوازم دکوری و حتی عروسک ها، با هنر دستان شما خلق می شوند. در میان تمام محصولات بافتنی، خلق عروسک ها امروزه طرفداران بسیاری دارد. در واقع هنر عروسک بافی یک هنر بسیار قدیمی است که همچنان در دنیای مدرن امروزی نیز رواج دارد. و شما با استفاده از آن می توانید شخصیت های ذهنی خودتان و یا فرزندانتان را وارد دنیای واقعی کنید. در واقع یکی از فواید عروسک بافی ارتباط با دنیای خیال و تصورات است.

بسیاری از شما به دنبال شروع یادگیری یک هنر کارآمد و آرامش بخش هستید، بافتن عروسک های دست ساز، یکی از همان هنر هایی است که می تواند شما را به هدف دلخواهتان برساند. برای آشنایی بیشتر با این هنر و ویژگی های آن به ادامه مطلب توجه نمایید.

فواید عروسک بافی

عروسک‌بافی چیست؟

عروسک ها از آن دسته محصولاتی هستند که خرید آن ها بزرگ و کوچک نمی شناسد. با این که با شنیدن نام این محصولات اول از همه به یاد اسباب بازی ای برای کودکان می افتیم، اما وجود آن ها برای بسیاری از بزرگسالان نیز بسیار جذاب و کاربردی است. عروسک ها می توانند به عنوان یک هدیه تمام احساس و محبت شما را به طرف مقابلتان نشان دهند.

در بین مدل های مختلف این محصولات، عروسک های بافتنی از جایگاه ویژه تری برخوردار هستند. زیرا این محصولات با عشق، علاقه و حس خوب سازنده آن آماده می شوند. طرح های آن معمولا برگرفته از تخیلات و دنیای ذهنی سازنده است. از این رو ارتباط بیشتری با ذهن و روح شما برقرار می کنند. در واقع فرقی ندارد، کودک باشد یا بزرگسال، هر فردی می تواند ارتباط راحت و بهتری با این عروسک های دست ساز برقرار نماید. زیرا یکی از فواید عروسک های بافی، حس و حال فوق العاده ای اس که در هر گره آن ها نهفته است.

بیشتر بدانید
عروسک دست ساز فانتزی

فواید عروسک بافی چیست؟

  1. تجربه نشان داده که انجام کارهای هنری و دستی در از بین رفتن استرس بسیار تاثیر گذار است.
  2. با هنر بافتنی هر دو نیم کره مغز فعال می شود و این در تقویت و بهبود حافظه تاثیر گذار است.
  3. یکی از فواید عروسک بافی تقویت ماهیچه های دست است. در واقه این هنر یک ورزش برای دستان شما محسوب می شود. و همچنین موجب هماهنگی دستان شما نیز می شود.
  4. هنگامی که سرو کار شما با بافتنی ها است، فرآیندی شبیه به مدیتیشن در وجود شما رخ می دهد.
  5. کسانی که با هنر بافتنی سروکار دارند، سرعت روند زوال عقل در وجود آن ها کاهش میابد.
  6. بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که استفاده از دست و انجام حرکات آرام با کمک انگشتان سبب می شود که غضروف های دست تقویت شده و قدرت بیشتری پیدا کند. از این رو یکی از فواید عروسک بافی جلویری از آرتوروز است.

فواید عروسک بافی

جمع بندی

عروسک بافی، یکی از هنر های قدیمی اما پرطرفدار است. زیرا با استفاده از آن می توان شخصیت های خیالی خود یا کودکانتان را خلق نمایید. همچنین می توانید هنر دستان خود را به عزیزانتان هدیه دهید. در این مطلب به طور کامل با فواید عروسک بافی و ویژگی های این هنر جذاب آشنا شدید. اگر به یادگیری این هنر علاقه مند هستید، می توانید روی مجموعه بازیامی حساب کنید.

همین حالا می توانید ویدئو های آموزشی بافت عروسک را از وب سایت بازیامی دریافت نماید. با این ویدئو های آموزش، می توانید خالق بهترین ها باشید.

بیشتر بدانید
انتخاب نخ و قلاب مناسب برای عروسک بافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *