مقالات

آموزش افزایش پایه کوتاه در حین عروسک بافی

افزایش پایه کوتاه


در مطالب گذشته با مهم ترین نکات برای انتخاب قلاب مناسب و نخ مخصوص آن، آموزش بافت زنجیره و پایه کوتاه در هنر عروسک بافی به طور کامل آشنا شدید. حال که به خوبی روش بافت پایه کوتاه را یاد گرفته اید، می خواهیم راحت ترین راه برای اضافه نمودن پایه در یک بافت را به شما آموزش دهیم. لازم است بدانید برای افزایش پایه کوتاه بیشتر از روش ساده و معمولی اولیه استفاده می شود. اما گاهی در شرایط خاص، لازم است تا شما از روش دیگری استفاده نمایید.

شاید از خودتان بپرسید، افزایش پایه به چه معناست؟

هنگامی که در بافت معمولی می خواهیم به جایک یک پایه از 2 تا استفاده نماییم، از روش افزایش استفاده می کنیم. حتی در شرایطی ممکن است دستور بافت 2 پایه افزایش داشته باشد، به جای آنکه در بافت، یک پایه بزنیم، سه پایه اضافه می نماییم. بدین ترتیب تعداد پایه ها در آن ردیفی که در حال بافت هستیم، افزایش یافته و بیشتر از ردیف قبلی می شود. در ادامه به طور کامل این روش کاربردی را برای شما بررسی می نماییم.

آموزش افزایش پایه کوتاه در عروسک بافی

برای افزایش داخل پایه ای که در حال بافت هستیم، باید به روش زیر عمل نمایید.

  1. روش اول: وقتی در حین بافت از شما یک واحد پایه بیشتر خواسته می شود، شما روی همان پایه ای که در حال بافت هستید، به جای یک عدد، با همان روشی که به شما آموزش دادیم، دو پایه اضافه می کنید. یعنی بدون آنکه سراغ پایه بعدی بروید، باید دو پایه رویه پایه قدیمی که در حال بافت هستید ایجاد شود. ( این روش ساده و اولیه برای افزایش است. )
  2. روش دوم: در این قسمت روشی را به شما آموزش می دهیم، که افزایش در آن نامحسوس و نامرئی می باشد. در این شرایط بافت عروسک شما تمیز تر می شود. همانطور که می دانید، هر پایه شامل دو حلقه می باشد. برای بیشتر نمودن پایه ها به روش نامرئی، لازم است که هنگام پایه زدن، به جای دو حلقه، تنها از یک حلقه رویی یا بیرونی ( حلقه ای که فاصله ی بیشتری با ما دارد. ) استفاده نماییم. حال یک پایه تشکیل می شود. برای افزایش پایه کوتاه دوم، قلاب به طور کامل وارد پایه و هر دو حلقه می شود. بدین ترتیب یک پایه افزایشی تمیز خواهیم داشت.
بیشتر بدانید
آموزش کامل بافت پایه کوتاه در عروسک بافی + ویدئو

در اکثر اوقات روش اول کاربردی تر است. اما همانطور که در قسمت بالا بیان نمودیم، در برخی شرایط لازم است تا از روش افزایش پایه کوتاه نامرئی استفاده کنید.

جمع بندی

بافت پایه کوتاه، یکی از کاربردی ترین روش ها در عروسک بافی می باشد. به همین علت در این مطلب مهم ترین نکاتی که برای افزایش پایه کوتاه در یک بافت ظریف و فوق العاده نیازمندیم، را به شما آموزش دادیم. با استفاده از آموزش های گام به گام بازیامی، خیلی زود می توانید یک عروسک باف حرفه ای شوید.

اگر به هنر بافت عروسک دست ساز و خلق شخصیت های خیالی خود علاقه مند هستید، مجموعه بازیامی بهترین آموزش های بافت عروسک و نکات ریزی که شما را در این زمینه یاری می نماید را به شما ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *